امریکا-و-پاکستان شرکای-کلیدی-همدیگر-هستند

وزیر خارجه امریکا نخست‌وزیری شهباز شریف را تبریک گفته و افزوده که پاکستان و امریکا دوستی ۷۵ ساله داشته و شرکای کلیدی همدیگر بوده‌اند. 

به گزارش افغان نیوز؛ آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا، روز چهارشنبه( ۲۴ حمل) انتخاب شهباز شریف را به حیث نخست‌وزیر جدید پاکستان تبریک و خواهان ادامه دوستی با آن کشور شد.

در اعلامیه وزارت خارجه امریکا آمده‌است که «ما انتظار داریم به همکاری‌های دیرینه‌ خود با حکومت پاکستان ادامه دهیم.»

پیش از این نیز حکومت پاکستان گفته‌بود که می‌خواهد با امریکا «روابط نیک» داشته‌باشد.

رسانه‌های دولتی پاکستان، بیانیه حکومت جدید این کشور را نشر کرده‌اند که در آن گفته شده: «ما می‌خواهیم رابطه با ایالات متحده را بر اساس اصول برابری و منافع متقابل ادامه دهیم.»

جین ساکی؛ سخنگوی کاخ سفید نیز گفته: «ما قطعاً از حاکمیت قانون و اصل برابری و عدالت تحت قانون حمایت می‌کنیم. ما از حمایت طولانی‌مدت پاکستان قدردانی کرده و خرسند بوده‌ایم و جمهوری پاکستان برای منافع ایالات متحده با اهمیت است.»

این در حالی است که عمران خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان که از سوی پارلمان آن کشور سلب صلاحیت شد، مدعی شده‌بود که واشنگتن سبب برکنار وی از کرسی نخست‌وزیری شده و احزاب مخالف او با حمایت واشنگتن برای تغییر رژیم و براندازی دولت وی، متحد شده‌بودند؛ اتهامی که واشنگتن آن را شدیدا رد می‌کند.

در همین حال، شهباز شریف، نخست‌وزیر جدید پاکستان هم گفته‌است که اگر ادعای عمران خان درست باشد از مقام‌اش استعفا خواهد داد.

امریکا و پاکستان شرکای کلیدی همدیگر هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد